Kínában a Xiaomi a legnagyobb

Egy alig 5 éves kínai “startup” megverte hazájában a Samsungot és az Apple-t is.

A Xiaomi 2010-ben alakult és bár a cég jelenlegi értéke 45 milliárd dollár, sokan (főleg fiatal kora és “viselkedése” miatt) még mindig startupnak definiálják a céget. Bár a 45 milliárd dollár alapvetően már nem startup műfaj, a cég a kanyarban sincs a Samsung (186 milliárd dollár) és az Apple (746 milliárd dollár!!!) értékéhez képest.

xiaomikina1

A tavalyi évben pedig a cég első lett az eladásokat tekintve kínában ezzel a legnagyobb kínai okostelefon márkává nőtte ki magát, ami egészen elképesztő teljesítmény ilyen rövid idő alaltt. A Xiaomi okostelefonok azzal tűntek ki a többi (brandelt és noname) kínai gyártó közül, hogy a kellemes, bár sokszor a konkurenciára hajazó dizájn mellé korrekt hardvert, támogatást és kommunikációt pakolt, ami úgy látszik meg is hozta az eredményt.

xiaomi

A 12,5 %-os kínai piaci részesedés (ami 2013-hoz képest majdnem a duplája a forgalmuknak) igen komoly erőt jelent a márkának és bár csak egy hajszállal, de még a nagy riválisra, a Samsungra is rávert a Xiaomi 0,4 %-ot, így nem csoda, hogy további terjeszkedést terveznek. Egy kifejezetten az amerikai piacra fókuszált online shopot indítanak, valószínűleg még idén, amivel “odaát” is megpróbálják megszorongatni a legnagyobbakat, ám az biztos, hogy az USA-ban jóval több időre lesz szüksége a cégnek a kínai siker megismétléséhez.