A Motorola Kínába megy

A Lenovo közel 3 milliárd dollárt fizetett a Google-nek az amerikai márkáért.

motolenovo1

A Google leadja a Motorola Mobilty-t a Lenovonak 2,91 milliárd dollárért, ami egyáltalán nem meglepő (legalábbis az eladás ténye), hiszen bár a keresőnek szüksége volt a Motorola mobilkommunikációs részlegére a náluk lévő szabadalmak miatt, maga a hardver fejlesztés és gyártás úgy kellett neki, mint totálkáros autónak egy kímélő waxolás. Pár éve a patent trollkodásként elhíresült perekben ölték egymást a cégek és sok-sok millió dollárra perelték riválisaikat egy lekerekített készülék burkoltért, vagy egy egyedinek gondolt menü elrendezésért. Az ilyen perekben sokszor döntő volt, hogy kinél vannak az adott perre vonatkozó szabadalmak, így „hirtelen” óriási érték lett a levédett, bejegyzett tudás. Maga a hardver részleg igazából mindig is kolonc volt a Google nyakán, de egész egyszerűen csomagban jött a biznisz, alig két éve 12.5 millió dollárért. Ennyiért vette meg a Motorola Mobility-t a Google hardverestül, szabadalmastul.

motolenovo2

A Lenovo taktikája, hogy egy ismert márkát felvásárolva terjeszkedik egyáltalán nem újdonság, hiszen 2005-ben így szerezte meg az IBM-től a komplett notebookos ThinkPad részleget és márkanevet, sikeres üzletet építve az ismert és elismert márkanévre. Időközben nemrégiben az IBM szerver részlegének egy részét is felvásárolta, így egyre több minden lesz a Lenovoé, ami az IBM-é volt eddig.

A Motorola közel 3 milliárd dolláros felvásárlásával a Google közel 9 milliárdot bukik, de egyrészt a Set-top-box részleget nemrégiben 2 milliárdért már eladta, másrészt megszabadul egy olyan területtől ami sok százmillió dollár veszteséget termel, így végül is jól jár a „kolonc” elvesztésével. A Lenovo viszont kezébe kap egy ismert, elismert márkát, akinek régi, komoly és gyümölcsöző kapcsolatai vannak a viszonteladókkal, szervizhálózatokkal és mobilszolgáltatókkal, így a kínai cég potom pénzért ugrik át több évnyi küszködést, tárgyalást, márkaépítést. A Lenovo célja egyértelműen az amerikai piac, ha az megvan, akkor már sokkal könnyebb a világ többi részében terjeszkedni.