A közösségi oldalak is gyorsan reagáltak a párizsi eseményekre

Míg világszinten az együttérzés jelei söpörnek végig a legnagyobb közösségi portálokon, a közvetlen érintettek számára mind a felhasználók, mind a szolgáltatások üzemeltetői által indított kezdeményezései is segítséget nyújtottak.

paris_attack_sns_01

A legelső megmozdulások még az éjszaka útjukra indultak, Twitteren a terrortámadás első híreit követően megjelent és elterjedt a párizsi lakosság körében a #portouverte hashtag, azaz a „nyitott ajtó” kifejezés, mellyel a lakosok tudatták a környékbeliekkel, hogy amennyiben valaki az események sodrásában az utcán rekedt, nem tud haza jutni, vagy nem érzi biztonságosnak a haza utat, azt szívesen elszállásolják. A címke a Facebook oldalán is megjelent és kiegészítésként a fejlesztői csapat a Párizs környékén tartózkodók számára is bekapcsolta az úgynevezett „Safety Check” opciót, mellyel az érintett területen levő felhasználók fel tudják venni a szintén közelben levő ismerőseikkel a kapcsolatot, illetve jelezni is tudják, hogy épségben vannak-e, valamint azt is ellenőrizhetjük, hogy tartózkodott-e valaki ismerőseink közül a kérdéses időszakban Párizsban.
paris_attack_sns_02 paris_attack_sns_03

Az együttérzésüket kifejezők körében a két legjellegzetesebb megnyilvánulás a fent látható két kép megosztása, vagy profilképnek történő beállítása, de sokan állították feketére profiljukat a gyász kifejezéseként. A Facebook saját oldalának képe a világ jellegzetes épületeihez hasonlóan a francia lobogó színeire váltott, melyhez ráadásként az alábbi oldalon található kép alatti linkkel bárki csatlakozhat, profilképének színezetét akár permanensen, akár egy órás, egy napos vagy egy hetes időtartamra megváltoztatva.

paris_attack_sns_04