Virtuális valóságot vett a Facebook

Mark Zukerberg megint költekezik! Két milliárd dollárt fizetett egy virtuális valósággal foglalkozó cégért.

Újra a zsebébe nyúlt a Facebook és ezúttal nem egy szoftvervállalatot, hanem egy hardvergyártót szemelt ki magának. Az Oculus VR annak az Oculus Rift szemüvegnek a forgalmazója, amit sokan a közeljövő játékmegjelenítőjeként aposztrofálnak.

oculus01

Hogy mennyire komoly műfaj a virtuális valóság elhitetése a felhasználókkal, mi sem bizonyítja jobban, hogy a Sony nemrégiben mutatta be hasonló megoldását a Playstation 4-hez, ami igen nagy port kavart a tech világban.

De mit tud az Oculus Rift? Képzeljük el, hogy amint felvesszük a szemüveget egy olyan élményben lesz részünk, mintha egy két és fél méter átmérőjű képernyőt mozgatnának úgy, ahogy a fejünk mozog. A technológia annyira hatásos, hogy azok, akiknek esetleg megfájdul a feje a 3D tévézéstől, azok közül jó páran rosszul lettek „odabent” a virtuális világban.

És mire kell a Facebooknak az Oculus Rift? A játékokhoz, illetve később mindenhez. Képzeljük csak el azt a világot, ahol minden felület egy Facebook értesítő, ahol néven szólít minket az utcán Natalie Portman a legújabb éjszakai krémet ajánlva és ahol minden színesebb és valóságosabb még a valóságnál is. Az, hogy a Facebook rajongásunk/függőségünk még addiktívebb legyen, igazán nem nagy ár 2 milliárd dollár.