1 terrabájt adat jár a Google Maps értékelőinek

A Google ismét ráerősít térkép szolgáltatásának minőségére, melyet ezúttal a felhasználói visszajelzések ösztönzésével próbálnak elérni. A cég komoly kedvezményekkel és nyereményekkel próbálja rávenni a Maps használóit arra, hogy az amögött húzódó közösségi rendszerben értékeléseket adjanak az egyes látnivalókról és vendéglátó intézményekről.
A visszajelző rendszer lényege, hogy a felhasználók aktivitásuk szerint pontokat és rangokat kapnak, mely különféle jutalmakat von maga után. Egy bizonyos rang (200 pont) felett az érintett Google fiókhoz nem kevesebb, mint egy terrabájt online tárhely is jár. Az ilyen szolgáltatások a Maps felületen kívül is ismerősek lehetnek, a piac nagyágyúi közé a Foursquare és a Trip Advisor is tartoznak, a Google helyértékelési funkciója viszont ezidáig nem számított nagy sikernek, így nem csoda, ha a keresőóriás kicsit erőteljesebb motiválást alkalmaz, a szóban forgó terrabájtos felhő tárhely például havi 10 dollárba kerülne, de a kifejezetten aktív userek közül lesz, aki részt vehet a kifejezetten „virtuális idegenvezetők” számára jövőre megrendezésre kerülő találkozón is.