Az Instagram fotómegosztó app az egyik legnépszerűbb ilyen alkalmazás az okostelefon felhasználók körében. Nemrég új szolgáltatást indított, ahol 15 mp hosszúságú videót oszthatunk meg a világgal.
Az Instagram olyan, mint a web kicsiny ékszerboltja. Csupa-csupa szép fotó, szép emberekről, ételekről, háziállatokról, szép városokról, szinte mintha egy boldog, gondtalan bolygón élnénk. Az immár 130 millió felhasználóval rendelkező alkalmazás az egyszerű kezelés mellett az igen jól sikerült szűrők és effektek miatt olyan népszerű, melyek segítségével még egy középszerű fotóból is szemet gyönyörködtető, amolyan “azonnal meg kell osztanom” típusú művészi fotó készülhet. A nemrégiben a Facebook által felvásárolt Instagram múlt héten új szolgáltatást indított, ami 15 másodpercnyi videó effektezését, megosztását teszi lehetővé az iOS és Android oprendszert futtató készülékek tulajdonosainak.
Introducing Video on Instagram from Instagram on Vimeo.
Ha esetleg a kedves olvasónak ismerősen cseng ez a fajta videószolgáltatás, akkor nem téved, hiszen a Vine január óta kínálja ugyanezt, igaz csak 6 másodpercben és effektek nélkül, mára azonban az egyik legsikeresebb videómegosztó lett az appok között. Igazából ezt a hatalmas sikert irigyelte el a Facebook a Vine-tól és “új” fejlesztésével még jobban elárasztja majd a virtuális világot édes cicákkal, részeg poénokkal és minden olyannal, amitől kicsit majd úgy érezzük, hogy ismét elvettek (immár 6 helyett) 15 másodpercet az életünkből. Félreértés ne essék, üzletileg érthető a Facebook lépése, hiszen az Instagramba oltva, a szokásos effektekkel biztosan még sikeresebb lesz az alkalmazás, de pont azt a fajta, kicsit talán művészi, de mindenképp a szemnek tetsző mivoltát fogja elveszteni az Instagram, ami miatt sokan megszerették. Az állókép az egy dolog, azt szépen ki lehet vágni, effektezni pár másodperc alatt és máris food stylistnak érezheti magát bárki egy McDonalds menü fotójával is, a videó azonban más móka, más látásmódot, több időt (az editálás effektezés stb. is) igényel. Ráadásul míg egy gyengébb fotótól egy másodperc alatt el tudjuk dönteni, hogy tetszik-e, addig egy ilyen videóhoz pont 15 mp kell, ami hosszú idő. Ahhoz mindenképp hosszú, hogy felbosszantsuk magunkat.
Forrás: Media Markt Magyarország