Az Apple szeptember elején indítja online rádióját, amitől sokszázmilliós bevételt remél a cég. Egyszer már bejött nekik a zenebiznisz.



Az iTunes Radio gyakorlatilag az iTunes szoftver része lesz, így bármilyen eszközön hallgatható lesz, ami képes iTunes-t futtatni, legyen az PC, Mac, vagy épp valamelyik iOS telefon, vagy tablet. Az iTunes Radio gyakorlatilag a Pandora szolgáltatás ellen indul és hasonlóan ahhoz, a felhasználók nem maguk választják a zenéket, hanem kész műsorfolyamot kapnak megszakítva audio és videó reklámokkal, illetve a YouTube-hoz hasonló felugró hirdetésekkel. Ráadásul ezen reklámok kissé agresszívak, hiszen az audio reklámok 15 percenként, a videó verziók pedig óránként mennek és a videó és felugró hirdetések figyelembe veszik, hogy a felhasználó biztosan nézze épp a képernyőt, így pl. a play gomb megnyomásakor, vagy számléptetésnél (erre az egyre van a rádióban lehetőség) fogják látni a userek.



Természetesen van olyan fizetős megoldás, ahol nem kell a reklámoktól tartanunk, ez évi 25 dollárunkba fog kerülni. A dolog szinte bizosan működni fog (ha nem is lesz azonnal nyereséges), hiszen az iTunes és az Apple felhasználók bázisára építve már induláskor olyan cégek szálltak be hirdetőként a bizniszbe, mint a McDonald’s, a Nissan, a Pepsi, vagy épp a Procter & Gamble. Ráadásul nem csak az előfizetésekből és a reklámbevételekből lehet profit, hiszen minden lehjátszott dal mellett ott lesz az iTunes bolti linkje, ahol azonnal meg is lehet vásárolni az adott dalt, mindezt „házon belül”.

Forrás: Media Markt Magyarország