Eladhatja böngészési adatainkat az AVG?

Frissíti felhasználási feltételeit az AVG nevű ismert és elterjedt vírusirtó szolgáltatás üzemeltetője, melyben egyértelműen kimondják, hogy annak elfogadásával jogosulttá válnak harmadik félnek kiadni ügyfeleik böngészési adatait, többek közt az előzményeket is.

AVG_01_MMM

Az AVG ingyenes formában kínálja vírusvédelmi szolgáltatását felhasználók millióinak, így elég egyértelmű, hogy az előfizetési lehetőség mellett alternatív bevételi forrásokra is támaszkodnak. A cég jelenleg is érvényben lévő Általános Szerződési Feltételei közt is megtalálható, hogy eddig is gyűjthetett a felhasználók internetezési szokásaihoz kapcsolódó, névhez vagy egyéb egyértelmű beazonosításra szolgáló információval össze nem kapcsolt adatokat, melyeket marketing célokra továbbadhattak harmadik fél számára. Az október 15-től érvénybe lépő ÁSZF már egyértelműen kimondja azt is, hogy az eddig nem specifikált információk közt a böngészési előzmény is szerepel.

Az AVG a témával kapcsolatban a változást felfedező és közzétevő WIRED magazinnak úgy nyilatkozott, hogy az adatok továbbadásáról mindenki személyes profiloldalán keresztül nyilatkozhat, egész pontosan megvonhatja ezt a hozzájárulást. A cég szóvivője biztosította a felhasználókat, hogy ezzel semmilyen korlátozásban nem részesülnek azok, akik úgy döntenek, inkább nem hagynák külsős cégeknek, hogy böngészési adataikat reklámcélra használják. Az AVG az Opswat elemző adatai szerint jelenleg a vírusirtó piac harmadik legnépszerűbb szereplője a maga 8,6 százalékos részesedésével, őket előzi meg a Microsoft 19,4, illetve az Avast 21,4 százalékkal. Utóbbi szintén kínál ingyenes vírusvédelmet, cserébe viszont éppúgy gyűjthetnek névtelen böngészési adatokat, s ahogy az AVG jelenlegi szerződési feltételei közt, úgy az AVAST ÁSZF-jében sem tisztázott, hogy ebbe a keresési és böngészési előzmények beletartoznak-e.