Mindent tudó TV

Létezik egy eszköz, ami valós időben szolgáltat információkat arról, amit a TV-ben nézünk. Viszlát reklám, hello infó!

inair

Az utóbbi években a klasszikus értelemben vett TV nézés radikálisan megváltozott. Abból, hogy a tévéző emberek legtöbbjének a zsebében, dohányzóasztalán (vagy bárhol) van egy második ráadásul a TV-nél sokkal okosabb kijelző, amin lehet Facebookozni, Twitteren „kiabálni” és gyakorlatilag bármire rákeresni, egyenesen következik, hogy egy okostelefon, vagy tablet elvonja a tévéről a figyelmünket. Ezt pedig nem szeretjük mi nézők sem, hiszen felmérések szerint a minket érdeklő műsorok mintegy negyedéről lemaradunk, amiatt, hogy pl. Facebookozunk a kedvenc sorozatunk premierje közben. És ennek, legalábbis a 25%-nak a tévétársaságok sem örülnek hiszen így a reklámokat sem látjuk, mivel van mit csinálnunk közben.

Az InAIR egy igen érdekes koncepcióra épül. Egész egyszerűen miközben átfolyik rajta a digitális TV adás (HDMI csatlakozón keresztül) az eszközbe épített keresési algoritmus információkat szolgáltat a műsorról, annak tematikájáról, melyet aztán igen látványosan és ami ennél sokkal fontosabb egyszerűen mutat meg nekünk, gyakorlatilag a tévénk képernyőjére vetítve. Mindeközben a Facebook, Twitter, stb. kliens révén nem maradunk le a szociális online élet egyetlen pillanatáról sem. Ezzel pedig elkerüljük azt, hogy a tekintetünket a mobil- tablet, PC képernyő között megosszuk, így koncentrálhatunk a műsorra, ahol (csak sokkal szebben és látványosabban) gyakorlatilag úgy jelennek meg ezek az információk, mint a televíziók menürendszere, vagy beállításai, a műsor „felett”.

Az InAIR irányítása pofonegyszerű, hiszen például a mobiltelefonra telepített alkalmazás gyakorlatilag egy touchpad, mint amilyen a notebookunkon is található, így pár perc tanulás után képesek leszünk vakon kezelni az InAIR felületét, de akár az Xbox Kinect kamerájának is integethetünk, az InAIR érteni fogja. Az eszköz igazán érdekes lehet a tévétársaságok és szolgáltatók számára is, így nem lepődnénk meg, ha az eszközt gyártó SeeSpace, nem csak a 99 dolláros árból (118 dollár lesz a 3D-s verzió) tenne szert bevételre, de a műsorszolgáltatók és reklámcégek is „támogatnák” a projektet, hogy relevánsabb hirdetéseket, vagy csalogató információkat prezentáljon az InAIR a nézőknek, amivel azért mi is jobban járunk majd.