Az év végi hajrá a műszaki piacon idén sem marad el: a magyarok közel fele tervezi nagyobb értékű elektronikai termék vásárlását az utolsó negyedévben. A MediaMarkt legfrissebb, országos reprezentatív kutatása szerint az idei karácsonyi slágerlistát továbbra is az okostelefon és a laptop vezeti, de a generációk között érdekes különbségek rajzolódnak ki, és a vásárlásra szánt összegek gyakran a százezer forintos határt is átlépik.
Okostelefonok, laptopok és kávéfőzők – mindenki talál valamit a listáján
A karácsonyi kívánságlisták élén idén is a klasszikusok állnak: a tervezett vásárlások között az okostelefon vezeti a mezőnyt 29%-kal, szorosan követi a laptop vagy asztali számítógép 28%-kal. A televíziók 25%-os népszerűséggel szerepelnek, a kisebb háztartási gépek – kávéfőzők, robotporszívók – pedig 24%-kal követik őket.
A MediaMarkt karácsonykor is számos kedvezménnyel készül, széles termékválasztékával segíti, hogy stresszmentes legyen a karácsonyi készülődés. Ennek részeként például szolgáltatás ajándékkártyát is kínál, amit a termékek vásárlása mellett a különféle szolgálatatások – készülékek beüzemelése, notebookokra programok telepítése(Ready2Go) – igénybevételére is felhasználhatunk.
De milyen vásárlást terveznek a különféle generációk az évvégén?
A kutatásból egyértelműen látszik, hogy az egyes korosztályok más prioritásokkal rendelkeznek:
- A 30-50 évesek körében egyre népszerűbbek az okosórák és aktivitásmérők: 15%-uk tervezi ezek beszerzését. A tudatos, aktív életmód egyre fontosabb, és ezek az eszközök valóban segítik a mindennapokat.
- A 30-39 éveseknél a praktikum dominál: 32%-uk kis háztartási gépet tervez vásárolni.
- A fiatal, 16-29 éves korosztály főként a szórakozásra fókuszál: 18%-uk játékkonzolra vagy gaming kiegészítőre szánja a pénzét.

Pénzügyi rugalmasság a Z generáció szemszögéből
Az év végi vásárlások finanszírozásában is markáns különbségek vannak: a magyarok többsége (60%) megtakarításaiból fedezi a kiadásokat, de a fiatalabbak nyitottabbak a rugalmas fizetési megoldásokra. A 16-29 évesek negyede (24%) már a „Vedd meg most, fizess később” típusú konstrukciókat részesíti előnyben. Ezzel szemben a 60 év felettiek szinte teljesen elzárkóznak a hiteltől, míg a diplomások és a fővárosiak körében a hagyományos, 0%-os THM-mel rendelkező áruhitel a legnépszerűbb (37%).
Minőség mindenek felett
A magyar vásárlók idén sem spórolnak a minőségen: több mint negyede (26%) 100 ezer forintnál többet szán egy-egy új műszaki termékre, minden tizedik vásárló pedig akár a 250 ezer forintos lélektani határt is átlépné. Az év végi döntéseket a hűségprogramok is befolyásolják: a válaszadók több mint harmada már tagja valamelyik műszaki áruház klubjának.