Marvel’s Avengers bétateszt

Az A-Day követően hőseinket nem kívánatos személynek titulálják, de a világot újból veszély fenyegeti, így a Bosszúállók kénytelenek újból felsorakozni.

Augusztus 11-től a PlayStation tulajok rögvest nekiveselkedhettek a Crystal Dynamics által fejlesztett Marvel’s Avengers béta verziójának, a hónap utolsó hétvégéin pedig gyakorlatilag már mindenki, platformtól függetlenül nyüstölhette a leghíresebb bosszúállókat felvonultató játékot. Az alábbi iromány körülbelül 6-7 órát ölel fel, illetve igencsak korlátozott lehetőségeim voltak a játékmenet tekintetében, de mindent összevetve pozitív csalódásként éltem meg a Marvel-univerzum videójátékos adaptációját.

A béta a már videókból is látott San Franciscó-i incidenssel kezdődik. Itt első körben egyfajta training jelleggel Thort, majd Vasembert, illetve Hulkot, a Fekete Özvegyet és magát Amerika Kapitányt irányítva elsajátítjuk a különböző játékstílussal rendelkező szuperhősöket. Persze az előzetesekből pontosan tudjuk az intermezzo végét, szereplőinket csőbe húzza a rettegett Taskmaster és a Bosszúállók főhadiszállásául szolgáló helicarrier egy robbanás következtében lezuhan. A balszerencsének korántsincs vége, mivel úgy tűnik, maga a Kapitány is életét veszti. Ha ez még nem lenne elég, akkor bázis megsemmisülésével egy sugárzás söpör végig a városon, ami génmutálódást eredményez egyes embereknél.

Gyógymód hiányában és a Golden Gate hídon történő csetepaté következményében rengeteg lakó veszti életét, a világ legerősebb hősei pedig egyik pillanatról a másikra számkivetetté válnak. A történet (legalábbis a bétában) évekkel később veszi kezdetét, ahol főszereplőnk Kamala Khan (Ms. Marvel) is Chimérán turistáskodott azon a napon, így a fiatal lány szintén átesett némi mutáción. A Fantasztikus Négyes vezetőjéhez (Reed Richards) hasonlóan nyúlánk képességgel bíró Ms. Marvel eltökélt szándéka pedig, hogy újból összerántsa a csapatot. Mi ennél a pontnál vesszük át az irányítást, így első körben Bruce Banner oldalán kell felkutatnunk a lezuhant támaszpontot, Jarvist, na meg magát Tony Starkot.

Chimera lesz egyebek között a sztori főhadiszállása, első feladatunk tehát bekötni Jarvist és helyrepofozni a bázist. Amint Stark szuperintelligenciáját implementáltuk, megnyílik előttünk a War Table, amin keresztül fogjuk a fő és a számos mellékmissziók egyikét elindítani. A bétában három közül válogathatunk (pl. pontfoglalás, a hullámokban érkező ellenfelek legyőzése), de összességében ezek eléggé repetitívvé váltak egy idő után, hiába a loot és a megannyi tapasztalati pont. Igen, a Marvel’s Avengers első sorban egy looter-shooter lesz, ahol az egyik fő mezsgye karaktereink fejlesztése, képességeik feloldása lesz, miközben számos új cuccot aggatunk rájuk. Igen ám, de itt jön egy fájó pont, ugyanis hiába szerzünk új kiegészítőket, ezek vizuálisan sosem jelennek meg a kedvenceinken, ezt csakis a kosztümök cserélgetésével érhetjük el, amik bizony fizetős tartalomként vagy egyes mellékesek teljesítésével lesznek elérhetőek.

Ahogyan Hulknak, úgy Vasembernek vagy az exkluzív tartalomként érkező Pókembernek is teljesen egyedi és eltérő képességei lesznek. A fejlesztési fát elnézve viszont nem tűnt túl combosnak a választék; egy négyfős kooperatívval bíró szoftverben magától adódó lett volna legalább dupla ennyit berakni plusz, a támadásaik összekombinálhatóságát már nem is említve. Ellenben, ami üdítő színfoltja a harcrendszernek, hogy az összecsapások intenzívek, valamint a hőseinktől eltérően más és más taktikát kell alkalmaznunk bunyó közben. Vasember inkább az Anthem (egyetlen működő) játékmechanikájára hajaz, emiatt vele távolabbról lövöldözve és repkedve kell megoldanunk a problémát, Thor pedig valahol a God of War spártai harcosához, Kratos játékstílusához hasonlít.

Hulk természetesen szöges ellentétje a zseni feltalálónak; vele nem meglepő módon zúzni fogunk, de nagyon. A Fekete Özveggyel már latba kell vetnünk ügyességünket és reflexeinket, Natasha Romanoff kisasszonnyal ugyanis kitérésekkel, valamint kontratámadásokkal lehet operálni. Említettem, hogy a Villámok Istene szintén óriási fegyver lehet a kezünkben; az asgardi képes közelről, de a Mjölnirt elhajítva távolról is ütőképesnek lenni. Sajnáltam, hogy a bétában csupán pár perc erejéig harcolhattam Steve Rogersszel – mindközül talán a Kapitány szekvenciája tetszett leginkább.

Technikailag összességében nem sok kifogásolható elembe botlottam a bő tíz óra alatt; a grafika néhol szemet kápráztató, a környezet bizonyos mértékig meglehetősen részletesen rombolható, ráadásul a helyszínek meglepően változatos látványvilággal párosultak. Néhány apróbb bug azért fel-felütötte a fejét, de azt kell mondanom, hogy a látványvilágra és a fizikára tényleg nem eshet panasz, bár azt hozzá kell tenni, hogy a jelenlegi (pár hónap múlva leköszönő konzolgenerációt) igencsak megizzasztotta a Square Enix játéka. A PlayStation 4 Pro csak úgy süvített, sőt a képfrissítési ráta sem volt igazán stabil, 60 fps-ről pedig egyelőre álmodni se merjünk. Ettől függetlenül a készítők szép munkát végeztek az optimalizálás tekintetében, illetve ott vannak még a szinkronhangok és a zenei körítés, amik egyáltalán nem lettek kirívóak, de azért hozzák a kötelező szintet.

Az eddig látottak alapján nekem tetszett a Marvel’s Avengers, viszont nagy kérdés, hogy mennyire lesz elég a hack ’n’ slash és a looter-shooter műfaj kombinálása ennél a címnél. Sajnos megvan rá az esély, hogy (főleg egyedül játszva) unalomba fulladhat a kaliforniai stúdió alkotása, hiszen az egy kaptafára felhúzott küldetések távolról sem segítik a szavatosságot, amire kimondva vagy kimondatlanul, de határozottan törekszik a csapat. A folyamatosan bővülő karakterekkel, színesebb missziókkal és minőségi tartalommal valóban hosszú élet várhat a Bosszúállókra, ellenkező esetben pedig ez a projekt akár a fejlesztők végét is jelentheti.

A játékot és a hozzá tartozó kiegészítőket itt rendelheted elő!

A Marvel’s Avengers szeptember 4-én, Xbox One, Xbox Series X, PC, Stadia, PlayStation 5 és PlayStation 4 platformokra fog megjelenni, mi a bétát az utóbb konzol Pro változatával teszteltük.