Motorola néven jönnek a Lenovo mobiljai
Tavaly már meghökkentette a mobilpiacot a patinás amerikai gyártó Lenovo általi felvásárlása, ám akkor a sokak által várt márkanév egyesítés elmaradt, egészen mostanáig. Az ázsiai gyártó néhány órával ezelőtt jelentette be, hogy a jövőben minden mobiljuk a Motorola égisze alatt jelenik meg.
A Lenovo néhány hete hivatalos sajtóközleményben adta hírül, hogy a cég alapos mérlegelés után a teljes mobil üzletágat alárendeli a Motorolának, a legfrissebb bejelentés pedig már a márkanév globális használatáról szól. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy az eddig különálló leányvállalatként üzemelő amerikai cég és annak jelenlegi vezetője, Rick Osterloh lesz felelős valamennyi mobilkommunikációs eszköz tervezéséért, gyártásáért és kiadásáért, illetve a Lenovo logót az amerikai vállalaté váltja a jövőben kiadásra kerülő készülékeken. Ez alól egyedül a ZUK márkanév alatt megjelenő mobilok lesznek kivételek, a Lenovo szerint ez a márka továbbra is önállóan üzemel majd.
A Lenovo a mobilozás „nagyöregjének” és lényegében első márkájának tekinthető Motorolát még tavaly vásárolta meg a Google-től, igaz, az eredetileg a Motorola tulajdonában lévő szabadalmak és a számos újdonságért és kísérleti termékét felelős fejlesztői labor nélkül. A Lenovo mostani döntésében egyértelműen nagy szerepet játszanak a cég globális terjeszkedési tervei, mert bár az ázsiai és főként kelet-európai piacon egyre erősebben képviselteti magát a márka, a Motorola még mindig inkább húzónévnek számít nyugaton, főként az Egyesült Államokban. Az még nem teljesen tisztázott, hogy az egyes régiókban s főként hazánkban mikortól bukkan fel újra hivatalosan az egyszer már kivonult Motorola logója hivatalos forrásból megvásárolt készülékeken, ahogy az sem, hogy milyen mértékű változásokat hoz ez mind a jövőbeni készülékpalettában.