Kezdőlap » Elliptikus tréner, személyi edző? Ugyan már! Fogyj VR-szemüveggel!
Elliptikus tréner, személyi edző? Ugyan már! Fogyj VR-szemüveggel!
2018. okt. 18.
Kapaszkodj meg: tudunk egy tuti fogyókúrás módszert, amitől viszonylag rövid időn belül garantáltan lefogysz! Kell hozzá pár eszköz, de ha megvan, utána tök ingyenes az egész!
Ne, ne menj el, léci, ez most nem kamu! Oké, tudjuk, hogy tele van a net a tuti fogyókúrás módszerekkel, amik aztán rendre egy elég drága termék oldalára visznek, ez aztán könnyű és gyors fogyást ígér, de ez most tényleg működik! Na jó, hazudni sem akarunk, ez a tuti fogyókúrás módszer is egy elég drága termék oldalára visz, ám ez a termék nem ígér könnyű és gyors fogyást, ahogy mi sem. Mi csak azt ígérjük, hogy ilyen vicces és szórakoztató fogyókúrában sehol máshol nem lesz részed. Ez pedig a
VR-edzés!
És ezt most teljesen komolyan gondoljuk. Kipróbáltuk, működik. Magunk sem hittük volna, de így van: 2018-ban egyszerűen nincs másik egyedül, otthon végezhető tréning, amely ennyire változatos, izgalmas, és képes heteken, hónapokon át folyamatosan lekötni naponta akár egy-két órára. Eláruljuk és megmutatjuk, hogy működik.
Először is, ahogy utaltunk rá, szükséged lesz pár dologra. Az egész buli – ahogy szintén utaltunk rá – nem olcsó mulatság, de ár/érték-arányban mégis az egyik legolcsóbb, pontosabban legkifizetődőbb fitneszmódszer, szóval szerintünk ne söpörd le az asztalról az ötletet (és ne zárd be a tabot) az összeget látva.
A jó hír az, hogy a legjobb megoldás a legolcsóbb is egyben. Ez pedig nem más, mint a Playstation 4-hez csatlakoztatható nagyszerű PSVR-rendszer, ami annak ellenére a legjobb VR-megoldás a piacon, hogy pc-s vetélytársai technológiailag fejlettebbek. Egyszerűen azért, mert a Playstation-gyártó Sony támogatásának hála a PSVR-ra készülnek a legjobb játékok egészen meggyőző választékban. És egyre több van köztük, amiben sportolók bőrébe bújhatunk, de ezzel most előreszaladtunk.
Ha van Playstation 4-ed (vagy esetleg sokkal gyorsabb és szebb grafikát ígérő, de nem sokkal drágább Playstation 4 Pród), félig meg is vagy, már csak egy PSVR-szettet kell venned. Nagyon fontos, hogy ha fogyni szeretnél, nem úszhatod meg az alapcsomaggal: szükséged lesz a két Move-kontrollerre is, hiszen ezek az elsőre bizarr, világító gömbökkel felszerelt, ám tökéletesen működő mozgásérzékelők helyettesítik majd a végtagjaidat a virtuális térben, a végtagok márpedig jól jönnek, ha sportolni szeretnél. Szerencsére minden kapható egy csomagban, amire szükséged lesz: headset, kábelek, Playstation-kamera és két Move. (Itt megvásárolhatod.) Ha összekötöttél és beállítottál mindent (egy kissé időigényes, de szórakoztató műveletsor, már amennyire az ilyesmi szórakoztató lehet), már csak a játékokat kell letöltened, ami szintén némi pénz, de a “nagy” címeknél jellemzően rövidebb VR-játékok a szokásos összeg felébe-harmadába kerülnek, a Playstation Store akcióiról nem is beszélve.
Még két nagyon fontos tanács, sőt, kötelező érvényű feladat. VR-ban sportolni állva kell, tehát nincs mese, szükséged lesz némi térre a kamera látószögében (bő karnyújtásnyi távolsában ne legyen semmi, a legkevésbé kanapé, már csak azért se, mert semmit nem látsz majd a való világból), erről tehát előre gondoskodj! És ami legalább ilyen fontos:
Mindig, de tényleg mindig rögzítsd szíjjal a csuklódon a Move-kontrollereket!
Lehet, hogy sosem lesz rá szükséged, de a nagy izzadásokban bármikor kicsúszhatnak egy-egy lendületes mozdulat közepette, ezt pedig jó esetben a kontroller, rosszabb esetben a tévéd bánja majd.
Ha minden megvan, lássuk a lényeget: a játékokat, nehézség és állóképesség szerinti sorrendben. Íme tehát a Media Markt Magazin négy tuti ajánlata, hogy jövő nyárra úgy jöjjön össze most már tényleg az a beach body, hogy közben nem hogy nem szenvedsz, de rettenetesen jól szórakozol!
Kezdő:
Doom VFR
Furcsának tűnhet, hogy rögtön az elején, kezdőknek ajánljuk a VR-piac egyik legdurvább, legintenzívebb, hardcore lövöldéjét, pedig a helyzet az, hogy az egyébként is briliáns VR-Doom tökéletes bemelegítés. Koncentrálnod kell, szoknod és használnod az új szabályokat, koordináltan mozogni, forogni, célozni, maga a mozgás mégsem olyan kimerítő, hogy tíz perc múlva csatakosra izzadva és émelyegve akard letépni a fejedről a headsetet.
Maga a játék a fantasztikusan sikerült, a kilencvenes évekre folyamatosan utalgató és önmagát komolyan egy pillanatra sem vevő 2016-os Doom mellékszálaként fut, a történet, ha lehet, még abszurdabb: a pokol kapuit véletlenül megnyitó gonosz marsi vállalat egyik középvezetőjeként rögtön a játék első fél percében szörnyű halált halsz, hogy aztán robottestben reinkarnálódva tegyél rendet a démonok között. Röhejes, tudjuk, de ahogy az eredeti Doom zseniális programozója, John Carmack mondta, a játékok története olyan, mint a pornófilmeké: van nekik, de senkit sem érdekelnek. És hát lássuk be, te sem ezért játszol majd a Doom VFR-ral hanem a 180 körüli pulzusért, a folyamatos adrenalinfröccsért és azért, mert szörnyeket ölni még az eredeti játékban sem volt olyan élvezetes, mint így!
A tesztek szinte mind megjegyzik (teljes joggal), hogy az irányítás egy kicsit furcsa, függetlenül attól, hogy az ember hagyományos Dualshock kontrollerrel, a fegyvert formázó Aim-mel vagy Move-val játszik. A helyzet nem annyira vészes, mint ahogy elsőre tűnhet, gyakorlás kérdése az egész. Move-val például forogni egyáltalán nem tudunk, csak 180 fokos fordulatra vagyunk képesek, ami egy kicsit összezavarhatja az embert, nincs mese, a nyakunkat és az egész testünket kell használnunk; a kamera cserébe szépen követi a mozgásunkat akkor is, ha háttal állunk neki. Szóval mozognunk kell, de hát ez a lényeg, nem?
Haladó:
Rec Room
Nyugodtabb vizekre evezünk: a Rec Room a Doom szöges ellentéte, rendkívül cuki, viszont méltatlanul kevéssé ismert. Méltatlanul, egyrészt, mert nem egy, hanem sok játékot tartalmaz, ráadásul többjátékos, tehát a végtelenségig eljátszhatunk vele, hiszen minden meccs más és más lesz. Másrészt azért, mert ingyenes. Nem freemium, nincs paywall, nincsenek a játékmenet útjába álló mikrotranzakciók vagy egyéb átverés, hanem egészen konkrétan ingyenes. Mégsem ezért kötelező cím minden VR-tulaj számára, hanem azért, mert az egyik legjobb játék, amit csak letölthetünk hozzá.
A Rec Room olyan, mint egy nyári tábor, pontosabban a nyári tábor legjobb pillanatai. Egy mozdulattal hazatérhetünk, persze, de ha belemerülünk, órákig ott ragadunk majd. Egyszerű, de a célnak tökéletesen megfelelő grafika, saját szoba, barátságos ejtőző- és társalgóhelyiség, és persze a legfontosabb: rengeteg játék, amelyeknek csak egy kis részét készítették a fejlesztők, a legtöbbet maguk a felhasználók rakták össze. Van itt minden a tenisztől a paintballon át az egészen őrült és kaotikus lövöldözős pályákig, a kezelőfelület és az irányítás magától értetődő, és ami nekünk a legfontosabb: egy-egy húzósabb pálya alaposan átmozgatja az egész tested, méghozzá akkor és úgy, amikor és ahogy a legkevésbé számítasz rá. A kedvenc pillanatom talán az volt, amikor a nappalim padlóján kúszva-mászva próbáltam fedezékben maradni és az ellenfél össztüzében visszaszerezni elejtett paintballpuskámat.
Ekkor önkéntelenül is elgondolkodik az ember, hogy mennyire csak a felszínét kapargatjuk még a VR-technológiának. (A fegyverem végül visszaszereztem, de ettől még kíméletlenül elvert minket egy csapat francia tini.)
Profi:
Sprint Vector
Ahogy a neve is sugallja, ebben a játékban futni kell. Plusz ugrani, pattogni, kapaszkodni és mindenféle parkour-trükköket bevetni, hogy a leggyorsabb legyél. Konkrét futást természetesen nem igényel (veszélyes is lenne), a helyváltoztató mozgásról is a kezeid ütemes hadonászásával kell gondoskodnod (még egyszer: szíjak a csuklókon!), ami sokkal jobban és természetesebben működik a játékban, mint ahogy így leírva tűnhet. Mintha síelnél vagy korcsolyáznál, csak éppen a kezeiddel.
A Sprint Vectorban a sebesség a ritmuson és a gyors döntéseken múlik, azaz nem csak gyorsan, de koordináltan és okosan is kell mozognod. Egy percre sincs leállás, hiába fáradsz el és izzadsz meg, folytatni kell, azaz keményebb és kíméletlenebb, mint egy személyi edző. Márpedig elfáradsz és megizzadsz majd, méghozzá nagyon hamar, azaz ég a zsír! Aztán persze egyre jobb és jobb leszel és egyre tovább bírod majd, ennél jobb érzés pedig tényleg nincsen, hát még, ha nem egy dögunalmas edzőtermet, hanem egy neonszínekben villogó virtuális világot nézel közben!
Hardcore:
Creed: Rise To Glory
Nem az első bokszszimulátor PSVR-ra, de az biztos, hogy a legszebb és a legizgalmasabb. A Sprint Vector fejlesztője, a Survios újra kitett magáért, ami nem csoda: a saját (egyre nagyobb) rajongótáboruknak sem okozhattak csalódást és nem hozhattak szégyent a Rocky-szériára sem. A csapat ugyanis megkapta a filmek használati jogait, azaz az egyjátékos üzemmódban (egy egyszerű, de komplett történet során) Adonis Creeddel játszunk, edzőnk és mentorunk pedig nem más, mint maga Rocky, akit egy VR-mércével meggyőzően megformált Stallone-modell alakít. Kell ennél több?
Kell bizony: csodás grafika, tökéletes vezérelhetőség és persze horgok, egyenesek, sasszézás és védezekezés. A Creed mindezt tudja: egy-két edzőtermi kör után szabadon és magától értetődően mozgunk majd a ringben, az egyre nehezedő ellenfelek pedig brutális tempót diktálnak. A Creed az első játék, ahol konkrétan elfelejtettem, hogy VR-szemüveg van rajtam, annyira beszippantott a koncentráció, hogy kipuhatoljam a másik gyenge pontját, védjem magam, ha hibázik, kihasználjam, ha én hibázok, túléljem. Egészen addig eszembe sem jutott a valóság, amíg az izzadságtól be nem párásodott a headset mindkét lencséje. Emiatt aztán el is vesztettem pár meccset (erre még ki kell találnom valamit), sebaj, úgyis rám fért pár perc szünet.
A Creed emellett az első videojáték, amelytől izomlázam lett. Nem is akármilyen. Azóta persze VR-boxban is sokkal jobb vagyok, jobban bírom a valódi világ (bármit is jelentsen ez) megpróbáltatásait, és a mérlegre is sokkal bátrabban állok rá. (A részleteket azért egyelőre hagyjuk.)
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Feltétlenül szükséges sütik
A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.