Mortal Kombat 11: Aftermath teszt

A Mortal Kombat 11 története pontosan ott folytatódik, ahol abbamaradt. Kronikát legyőzte a kiválasztott Liu Kang, de a java még hátravan, az egész univerzum sorsa rajtunk áll.

Nem voltunk meglepve, amikor a NetherRealm Studios bejelentette, érkezik a legújabb DLC a nagysikerű Mortal Kombat 11-hez. Mégis, a dolog pikantériája, hogy ezúttal nemcsak extra harcosokat, kosztümöket és pályákat tartalmaz a csomag, hanem egyenesen a fősztorit gondolja tovább jó pár meglepetés-karakterrel egyetemben. A tavaly megjelenő Mortal Kombat persze lefutotta a szokásos köröket ami a folyamatosan csordogáló szereplőket illeti; megkaptuk Frostot, Shao Kahn-t, mint előrendelői ajándék, aztán a Kombat Pack keretein belül további hat harcost kaparinthattunk meg. Ezek közül kaptunk néhány ismerőset Sindel, Shang Tsung, Nightwolf szereplésével és nem maradhattak ki a játék univerzumán kívül esőek sem Joker és a Terminator felsorakoztatásával. 

Az Aftermath-kiegészítő egyik legerősebb szereplője Raiden nagyúr testvére Fujin (a Szélisten) lesz, aki villámgyors támadásaival roppant agilis harcosként csatlakozik be az impozáns gárdába, de megkapjuk a ’95-os Mortal Kombat egyik legutáltabb szereplőjét is, Sheevát. Valami nem változik, ahogy a négykarú shokan harcosnő sem (igen, még mindig működik a le-le-fel kombó), így attól függően melyik oldalon állunk, biztosan imádni és egyben gyűlölni fogjuk Őt. Végül, de nem utolsó sorban helyet kapott egy kívülálló szereplő RoboCop, avagy a Robotzsaru, akinek hangját nem más kelti életre, mint az eredeti filmek főszereplője: Peter Weller. Alex Murphy igazságosztója remek ellenszere Arnold Schwarczenegger halálosztójának; kimondottan lassú, ellenben nagy távolságokból is képes komoly sebzéseket okozni, ami pont ellenkezője a T-800-as modellnek.

A készítők továbbá átdolgozták a felszerelések foglalataiba rakható „augment” rendszert. Kaptunk általánosan mindenkinél felhasználható köveket, plusz a cuccainkba eddig beégetett foglalattípusok is átcserélhetővé váltak. Ezenkívül megnyílt egy eddig lezárt (harmadik) foglalat, amibe a teljesen új esszenciát pakolhatjuk – a Jinsei-esszenciák szintjüktől függően megváltoztatják, valamint felerősítik a karakterek speciális képességeit. Természetesen ezek az extrák még mindig nem használhatóak a többjátékos móka során, de az időtornyok teljesítésekor óriási segítséget jelenthetnek. A karakterek szinték kaptak némi ráncfelvarrást, illetve egy „armor break” nevű mozdulatot is. Ennek lényege, hogy a megfelelő időzítéssel megakaszthatjuk az ellenfél a „fatal blow” támadását vagy kombóláncát. Az előbbi eddig a pontig egy védett mozdulatsor volt, ami elől eddig csak kitérni lehetett, de most már a megfelelő időzítéssel bele tudunk ütni.

A három karakter mellé továbbá megkaptuk alapjáték narratívájának folytatását, ami összesen öt új fejezetet (körülbelül 2-3 órányi elfoglaltságot) foglal magába. A következő etap pontosan ott folytatódik, ahol Liu Kang-el abbamaradt; az ifjú sárkány Raidennek hála isteni erővel (Fire God) lett felruházva, aki nem finomkodik Kronikával és percek alatt szétkapja az őrült titánt. Miután megpróbáljuk visszaállítani a misztikus Homokórával az idősíkokat, megjelenik Shan-Tsung, Nightwolf és Fujin, akiket Kronika száműzött a „semmibe”. A vén gazfickó elmagyarázza, hogy az istenség halálával kiszabadultak a sötétségből és azért vannak itt, hogy figyelmeztessék hőseinket: ne babráljanak az idővel, mert halálra ítélik az egész univerzumot.

Néhány kemény egy soros után hőseink rájönnek, hogy azért tudhat egy s mást a mindig sunyin néző mágus, de főszereplőink tapasztalata azt is sugallja, hogy nem bízhatnak meg benne. Megkezdődik hát a verseny az idővel, ahol árulás, ármány, időutazás és persze rengeteg vér vár ránk, hogy helyrehozzuk a tér-idő kontinuumot. Hozzá kell tenni, hogy a Mortal Kombat sose a combos és jól átgondolt fősodorról volt híres, de ahogy előző tesztünkben is leírtuk; egészen klassz sztorit írtak hozzá az amerikai stúdió kollégái. A nyakatekert megoldások természetesen megmaradnak, pár logikai baki azért felüti a fejét, de összességében korrekt keretet ad az Aftermath a Mortal Kombat 11 történetének.

Ebben óriási segítség Cary-Hiroyuki Tagawa, aki először az 1995-ös filmben öltötte magára Shang-Tsung szerepét. Ki merem jelenteni, hogy a japán úriember játéka viszi el az Aftermath óráit, akinek minden jelenetében látszik mennyire élvezte, hogy újból belebújhatott a velejéig romlott varázsló bőrébe. Tudom, hogy a fentiek nagyon szépen hangzanak egy mezei DLC-hez képest; három új karakter, több órányi kampány, sőt helyet kaptak a Friendship-kivégzések, új pályák, valamint további olyan kivégzések, amik már a pályák elemeit használják. Egyetlen probléma van mindezzel, az Aftermath árszabásra. Az eredeti áron 40 euróban (kb. 12-13 ezer forintba) kerülő csomag igencsak borsos ár a fentiekért cserébe és igazából ez volt az egyetlen problémám vele.

Összességében a Mortal Kombat 11: Aftermath egy remek kiegészítője lett az alapjátéknak! Tagawa alakítása, mint Shang-Tsung viszi a prímet, a két-három órát felölelő történet helyenként ténylegesen érdekfeszítő és az új karakterekkel is mindenki meg fogja találni a hozzá legközelebb állót. A probléma csupán a túllőtt árral van, hiszen néhány finomhangolásért, pár órás kampányért és három extra szereplőért kicsit sok a 40 eurós árcédula. Ettől függetlenül a NetherRealm hozta a tőlük elvárt színvonalat, újból minőségi tartalommal töltötte meg a verekedős játékok királyát.

A Mortal Kombat 11-ért kattints ide!

A Mortal Kombat 11: Aftermath május 26-án, Xbox One, PC, Nintendo Switch és PlayStation 4 platformokra jelent meg, mi az utóbb konzol Pro változatával teszteltük.

 

109390cookie-checkMortal Kombat 11: Aftermath teszt