Működő jégpickup

Szélsőséges körülmények szélsőséges járművet kívánnak. Na de terepjáró jégből?

A Kanadaiaknak nem könnyű. Egyszerre esznek éti csigát és klasszikus hamburgert, egyszerre őrülnek meg a sanzonoktól és a bendzsó hangjától, ráadásul sokáig kemény hidegekkel kell megbirkózniuk. A Kanadaiaknak tehát nem könnyű.

jegpickup

Épp ezért egy kicsit sem lepődtünk meg, hogy nem Afrikában, vagy Spanyolországban készítettek egy működő, normál alvázzal, motorral és elektronikával ellátott guruló és világító pickup jégszobrot. A kemény hidegben úgy látszik módosulnak a tudatállapotok is.

Ám míg például az oroszokkal szemben, akik képesek puszta mókából hasonló projekteken hónapokig dolgozni, addig a kanadai jégpickup reklámcélokat szolgál. Mégpedig egy olyan autós akkumulátort reklámoz, ami képes gond nélkül árammal ellátni a járműveket (köztük ezt az ominózus pickupot is) akár mínusz 40 fokban is. Mínusz 40!!! Eddig szerencsések voltunk a téli hőmérséklettel itthon, így még belegondolni is félelmetes, hogy ezeknek az embereknek egyáltalán megfordul a fejében ilyen hőmérséklet mellett a lakásból, házból kilépni, nemhogy autókázni.

A jégpickup teljesen működőképes, bár az 5 tonnás (!) jégkaszninak köszönhetően nemigen hozza a gyári fogyasztási és sebességi adatokat, azért 20km/h-ás tempóval eldöcögött majdnem két kilométert. Mi a hatékony reklámfelületen kívül találtunk egy igazán hasznos, ám kissé illékony felhasználási területet is jégpickupnak, mivel a friss hal szállítók álma egy ilyen jármű, bár a Balaton parton kissé hamar megadná magát az 5000 kilónyi jég.