Működő jégpickup
Szélsőséges körülmények szélsőséges járművet kívánnak. Na de terepjáró jégből?
A Kanadaiaknak nem könnyű. Egyszerre esznek éti csigát és klasszikus hamburgert, egyszerre őrülnek meg a sanzonoktól és a bendzsó hangjától, ráadásul sokáig kemény hidegekkel kell megbirkózniuk. A Kanadaiaknak tehát nem könnyű.
Épp ezért egy kicsit sem lepődtünk meg, hogy nem Afrikában, vagy Spanyolországban készítettek egy működő, normál alvázzal, motorral és elektronikával ellátott guruló és világító pickup jégszobrot. A kemény hidegben úgy látszik módosulnak a tudatállapotok is.
Ám míg például az oroszokkal szemben, akik képesek puszta mókából hasonló projekteken hónapokig dolgozni, addig a kanadai jégpickup reklámcélokat szolgál. Mégpedig egy olyan autós akkumulátort reklámoz, ami képes gond nélkül árammal ellátni a járműveket (köztük ezt az ominózus pickupot is) akár mínusz 40 fokban is. Mínusz 40!!! Eddig szerencsések voltunk a téli hőmérséklettel itthon, így még belegondolni is félelmetes, hogy ezeknek az embereknek egyáltalán megfordul a fejében ilyen hőmérséklet mellett a lakásból, házból kilépni, nemhogy autókázni.
A jégpickup teljesen működőképes, bár az 5 tonnás (!) jégkaszninak köszönhetően nemigen hozza a gyári fogyasztási és sebességi adatokat, azért 20km/h-ás tempóval eldöcögött majdnem két kilométert. Mi a hatékony reklámfelületen kívül találtunk egy igazán hasznos, ám kissé illékony felhasználási területet is jégpickupnak, mivel a friss hal szállítók álma egy ilyen jármű, bár a Balaton parton kissé hamar megadná magát az 5000 kilónyi jég.