S.W.I.N.E. HD Remaster teszt

Közel húsz év után feljavított grafikával és 4K-felbontással tér vissza minden idők egyik legjobb magyar fejlesztésű játéka!

A történet szerint július 26-án Acél Agyar tábornok katonai puccsot követ el és magához ragadja a hatalmat. Az ellenszegülők leverése után a D.N.H. (Disznó Nemzeti Hadsereg) azonnal a szomszédos nép ellen vonul, a Tábornok célja pedig nem más, mint elfoglalni Répaföldet, a tapsi hapsik pacifista birodalmát. Mivel az elsöprő túlerőben lévő malacok ellen szóban se jöhet a frontális támadás, így feladatunk, hogy egy maroknyi csapattal az agresszorok háta mögé kerülve elvágjuk a Acél Agyar utánpótlási vonalait, majd szépen lassan felmorzsolva a röfiket megmentsük egész Répaföldet. Ilyen egyszerű sztorin alapszik a kétezres évek elején kijött és óriási sikereket aratott stratégiája, a disznók és nyulak háborúját polírozott látványvilággal, 21:9-es képaránnyal, részletgazdagabb egységekkel, jobb kameramozgással, valamint újjáélesztett többjátékos móddal jelentkezik. Természetesen a számtalan nosztalgikus emléket felidéző magyar szinkron és felirat sem maradhatott ki a csomagból.

De még mielőtt nagyon előre rohannánk, tisztázzuk: pontosan mit takar a cím és eredetileg kikhez volt köthető a fejlesztés? A szó jelentése angolul Strategic Warfare In a Nifty Environment, avagy szabad fordításban „Stratégiai Hadviselés Remek Környezetben”. A magyar szoftverfejlesztőkből álló Stormregion 2001-ben adta ki első munkájukként, amit aztán hatalmas siker övezett – tegyük hozzá, teljesen megérdemelten. Sajnos később többek között a Codename: Panzers és a Rush for Berlin stratégiai játékokkal híressé vált stúdiónak 2008-ban be kellett csukniuk budapesti irodájukat., ami után a csapat két tagja (Bajusz Péter, Bánki-Horváth Attila) nem sokkal később megalapította a Kite Games-et, ahol manapság is tengetik mindennapjaikat. A Sudden Strike 4-et készítő gárda tizennyolc év elteltével úgy döntött, hogy egy HD-kiadás keretein belül újból belecsöppenhetünk a nyuszik és malacok vicces, de komoly kihívást nyújtó csatározásába. Ki tudja, ha sikeresen teljesít a felhúzott változat, akkor még az is lehet, hogy elkészítik a folytatást – mi elmondhatatlanul örülnénk neki!

A S.W.I.N.E. akkoriban igencsak szembement a bejáratott trendekkel, hiszen bázisépítés és gyakorlatilag erőforrás menedzsment nélkül voltunk kénytelenek végigszenvedni a sztori pályáit. Egységeket csakis a kínkeservesen összegyűjtött Stratégiai Pontokból (SP) vehettünk, amik tapasztalati pontokat gyűjtve fejlődnek, így válnak veterán egységekké, így az újoncokhoz képest erősebbek-strapabíróbbak lesznek. Tehát mindent összevetve szűkös állománnyal kellett teljesítenünk az egymás után következő küldetéseket, amihez elengedhetetlen volt némi taktika érzék, na meg rengeteg türelem. Persze felesleges múlt időben írnom, mivel nincs ez másképp most 2019-ben sem. A maroknyi járműparkunkat óvnunk, javítanunk, sőt időről-időre lőszerrel és benzinnel kell etetnünk. A stúdió lényegében részletesebb textúrákkal és felskálázott (akár 4K-ra húzható) felbontással vértezte fel a répaállományért folyó harcot, amiben a két kampányt egybevetve összesen 24 misszió került. A külcsín feltupírozásán kívül szinte minden mást érintetlenül hagytak a srácok, viszont ne feledjük, ez csupán egy polírozott változat és nem Remake! A fanyalgóknak viszont jelenthet némi vigaszt, hogy a haverokkal bármikor egymásnak eshetünk az újjáélesztett többjátékos módban.

A tankok fizikája szintén kiállta az idő próbáját, a gyorsabb páncélosaink (parancsnoki járművek) hirtelen irányváltáskor kifarolnak, de harckocsik elinduláskor dettó a fizikai törvényei szerint reagálnak. Amin viszont már fogott az idő rozsdás fogsora, az a táj. 2019-ben a környezet már kissé kihaltnak, ingerszegénynek érződik, ezt viszont ellensúlyozza a változó időjárással ellátott küldetések. Örültünk volna, ha kapunk néhány új járművet, hiszen valljuk be őszintén, sose volt túl változatos a kínálat. Gyakorlatilag mind a két oldal, bár ötletes, ellenben ugyanolyan funkciókkal rendelkező egységekből szemezget, ebből kifolyólag pedig maximum a kinézetükben különböznek. A zenék és szinkronhangok viszont még tizennyolc év távlatából is zseniálisak! A frakciótól függő zenei aláfestés és azok frappáns szövegei, beszólásai pillanatok alatt felraknak minket arra a bizonyos nosztalgiavonatra. Köszönet illeti Selmeczi Rolandot és Cseke Pétert, akiknek a szövegei még ennyi idő után is ugyanúgy hatnak, mint 2001-ben!

Negatívumként az útkeresés közben összezavarodó egységeket, valamint a mesterséges intelligencia butaságait tudnám csak említeni. Előbbivel kapcsolatban vajmi könnyedséggel integrálhatták volna a Sudden Strike 4 korszerű technológiáját, amivel valószínű jobban működne a manőverezés, illetve tankjaink dettó kevesebbszer akadnának össze. Utóbbit kihasználva az esetek nagy részében még mindig simán ki tudjuk lőni az ellenség lánctalpasait messzehordó lövegjeinkkel anélkül, hogy azok megmozdulnának. Persze ez nem feltétlen rossz dolog, mivel a játék még a közepes nehézségi fokon is képes komoly kihívást nyújtani – hát igen, a régi címek közel sem bántak az emberrel kesztyűs kézzel.

S.W.I.N.E. HD Remaster nem kínál mást, mint egy tökéletes nosztalgiakörutat, ami generációk szívét dobogtatja meg – jelentem, az enyémet maradéktalanul sikerült! Ha mindez még mindig nem győzött meg, akkor vegyük azt, hogy potom 3-4 ezer magyar forint szinte semmi egy ilyen nagyszerű játékért, amivel ráadásul támogathatjuk a magyar fejlesztőket. Reméljük, hogy jól teljesít a felturbózott kiadás és a közeljövőben olyan hírek fognak szállingózni: a Kite Games soron következő játéka S.W.I.N.E. 2 lesz!

A játékot itt vásárolhatod meg!

A S.W.I.N.E. HD Remaster május 23-án, kizárólag PC-re jelent meg.

85291cookie-checkS.W.I.N.E. HD Remaster teszt