Mestermű tovább tökéletesítve.
Hosszas várakozás után, adósságát törlesztve megérkezett a lengyel illetőségű CD PROJEKT RED (továbbiakban CDPR) eddigi legnagyobb sikert elért, 1000-nél is több díjat és elismerést bezsebelő játékának, az eredetileg 2015-ben megjelent The Witcher 3: Wild Huntnak következő generációs hardvereket megcélzó frissítése, mely azon túl, hogy a kor kötelező technológiai követelményeinek is igyekszik megfelelni, még tartalmi és kisebb-nagyobb gameplay mechanikai módosítást is tartalmaz az élmény javítása és persze az anyag tökéletesítése érdekében.
A játékosok körében arról a mai napig megoszlanak a vélemények, miszerint érdemes-e a korábban kiadott sikercímeket felújítani, vagy akár az alapoktól újraépíteni. Látva a gyakorlatot, a kiadókról azonban bőven elmondható, hogy számukra ez már nem eldöntendő kérdés. Mi azt gondoljuk, az esetek túlnyomó részében mindkét fentebb említett megoldás megtalálja a maga közönségét, fogadtatásuk pedig szinte csak és kizárólag a produktum minőségétől függött.
Ha csak az elmúlt időszak termését nézzük, olyan zseniális, komplett újrázásokkal és a friss hardvereket megcélzó teljesítményfokozó és/vagy tartalombővítő frissítésekkel rukkoltak elő a fejlesztők, mint a PS5-re kiadott a The Last of Us Part I, illetve, hogy ne menjünk messzire, a CDPR idén tavasszal debütált Cyberpunk 2077 next-gen frissítése.
Nos, tesztünk alanya, a The Witcher 3: Wild Hunt teljesen ingyenesen letölthető next-gen aktualizása – hasonlóan a Cyberpunk 2077-hez – a következő generációs konzolokat (PS5, Xbox Series S/X) és az újgenerációs, ray-tracinggel operáló grafikus kártyákkal szerelt PC-ket célozza be. Konzolok esetében mindezt az alábbi technikai megoldásokkal teszi:
Mindkét konzolgyártó esetében a beállítások között válaszhatunk, hogy teljesítménycentrikus, célzott 60 képkocka/másodperces sebességet és egy viszonylag széles tartományban mozgó dinamikus 4k-s (3840x2160p) skálázás mellett tesszük le a voksunkat, vagy a sugárkövetéssel operáló beállításra szavazunk. Sugárkövetés, vagyis Ray-Tracing módba kapcsolva az anyagot a fentebb említett 60 képkocka/mp-es képfrissítés élből 30-ra korlátozódik, de ha ez nem lenne elég, még a felbontást is visszább veszi a szoftver. Ugyan elvitathatatlan tény, hogy ezen eljárás adott helyszíntől és napszaktól függően képes látványos megoldásokat, élethűbb árnyékokat, a realitáshoz közelebb álló fényhatásokat és tükröződéseket megjeleníteni, azonban mindennek rettentően megkéri az árát. Érdemes megemlíteni, hogy az update ugyan elérhető Xbox Series S konzolon futtatott játékra is, viszont a hardverlimitáció miatt különutas megoldással dolgozik, így ott a maximálisan kisajtolható teljesítény vagy 2560×1440 felbontás 30 fps-sel, vagy 1920×1080 felbontás 60 fps-sel. Sugárkövetés ennél a konzolnál nem elérhető.
A célzott 60 fps tesztünk alanyával is igazi gamechangernek bizonyult, ami lényegében az egész gameplay-t meghatározza. E fejlesztések mellett a CDPR egy rakat látványjavító megoldással is készült. Kicserélték az égboltot, így valósághűbbek lettek a felhők, szebbek a napsugarak. Javítottak a különböző részecskeeffektek minőségén. Sűrűbb és bujább lett a növényzet a terepen. A szereplőkre és szörnyekre 4k-s textúrákat húztak. A modder közösség támogatásával pedig további, látvány és játékmechanikai megoldást is integráltak.
A játék egészére vetíthető optikai tuning mellett további szembeötlő módosításokat is eszközöltek a készítők. Az egyik ilyen kedvencünk például az új kameranézet, mely közelebb hozza Geralt karakterét, amolyan God of War-szerű utánérzést kölcsönözve. Külön dicséretes, hogy ezt az új nézetet akár külön-külön is beállíthatjuk gyalogos felfedezésre, lóháton való vágtára, vagy akár harc esetére. Mondhatjuk, hogy ez csak egy apró változtatás, azonban mégis nagyban befolyásolja a játékélményt. Az anyagba került egy, a harcokat akár jelentősen pergőbbé változtató megoldás, a mágikus jelek gyorsgombbal történő váltásának biztosítása. Ennek a megszokása idő, azonban, ha elsajátítjuk, sokkal gördülékenyebben tudunk majd a mágiák között váltani, mint a korábbi tárcsás lehetőséggel. PlayStation 5 specifikus extra a DualSense adaptív ravaszainak funkciója és ezzel együtt a haptikus visszajelzések támogatása. A konzol ultragyors SSD-jének köszönhetően pedig a töltési idő akár a tizedére is képes visszaesni a korábbi verzióval szemben.
Az elkerülhetetlen netflixes kollaborációnak köszönhetően tartalmi bővítés is történt. Kapunk egy sorozatspecifikus küldetést a hozzátartozó jutalommal, illetve alternatív kosztüm gyanánt a Nilfgaardi katonákat is a szériában látható páncélba öltöztethetjük. A játékba immáron bekerülő Photo Mode-dal pedig kedvünkre megörökíthetjük a számunkra érdekes pillanatokat.
Összességében kijelenthető, hogy a CDPR ezúttal is kitett magáért és sikerült minden idők egyik legjobb akció-RPG játékát tovább tökéletesítenie. The Witcher 3: Wild Hunt Next-Gen frissítése a cikk írásának pillanatakor csak letölthető formában érhető el, viszont az előzetes információk szerint hamarosan dobozos formában is kiadásra kerül Xbox Series S/X és PlayStation 5 konzolokra.
A The Witcher 3: Wild Hunt alapjáték és az összes korábban megjelent kiegészítőt magában foglaló Game of The Year Edition nextgen frissítése december 14-én jelent meg PC, Xbox Series S/X, és PlayStation 5 platformokra. Tesztünket a Sony konzolján végeztük.
Az ingyenesen frissíthető Game of The Year kiadás megvásárolható itt: