Ki a jó előadó és milyen egy jó prezentáció?
Bár bizonyos szempontból szubjektív a kérdés, azért egy jó előadásnak bőven léteznek alapvető ismérvei. Az egyre gyorsuló, digitális világban mára szinte lehetetlen bizonyos piaci szektorokban egy pusztán beszédre épülő bemutatót tartani. Eközben egy egyetemen, esetleg egy olyan munkahelyen, ahol a workshopok mindennaposak, szintén fontos, hogy lépést tudjanak tartani a prezentációk világával és fejlődő eszköztárával. A figyelem felkeltése és fenntartása mellett az információ hatékony átadása rendkívül fontos egy-egy szférában. De ha nem is múlik rajta az életünk, a vállalkozásunk sikerét azért erősen befolyásolhatja, milyen előadók vagyunk. A jó előadó persze elsősorban tájékozott, felkészült, hiteles, karizmatikus. Nyilván tarthat jó kollokviumokat egy egy hangszínen beszélő, lassabb, tekintélyes tudással bíró professzor is. Már persze ha képes tűzzel beszélni az adott témáról. De azért valljuk be, egy égő szemű, lendületes előadó hosszabban fenn fogja tartani az érdeklődésünket, kiváltja az elismerésünket és akár a téma alaposabb, behatóbb megismerésére ösztönözhet. Az érthetően, választékosan beszélő, de a hallgatóság összetételét figyelembe véve megszólalók mindig sikeresek lesznek, akár megy vetítés a hátuk mögött, akár nem. Ha pedig még humorosak is, egyértelműen nyert ügyük van. Mindezek ellenére, szinte bármilyen témáról legyen szó, biztos, hogy hozzáad az előadásunkhoz, ha vizuális elemekkel is kibővítjük. A kiemelt kulcsszavaktól kezdve a grafikonokon át a képes és videós anyagokig. Nyilván egy matematikus szinte esélytelen egy jó prezentációt tartani, ha nem ír/vetít a táblára/falra. Míg egy irodalmár számára nem létszükséglet, hogy különböző illusztrációkkal egészítse ki mondanivalóját. Ennek ellenére milyen jó lenne, ha mindig tudnánk, hogy néz ki mondjuk egy szerző, ha beemelnék a tudatunkba a fellelhető vizuális nyomait: a személyes tárgyairól, otthonáról, vagy akár a kéziratairól készült képeket. A vizuális típusok egyértelműen könnyebben tudnák elraktározni a hallottakat. Ahogy egy-egy egyéni feladat során is izgalmas lenne, ha a diákok maguk is színes előadásokat állítanának össze, hogy a körüljárt téma minél több dimenziós legyen. Az oktatás területén túl azonban talán az üzleti élet az, ahol a prezentáció kérdése mindennapos és presztízs kérdés is. Egy profi bemutató akár előléptetést, vagy új üzletet hozhat számunkra! És persze az ötleteink hatékonyabb “tovább tolásánál” is nagyon hasznosak. A profi eszközök használata ebben a szférában szinte elengedhetetlen, igaz, egy hibás vagy teljesen értelmetlen tervet a legjobb prezentációs eszköz sem ment meg. Mindenesetre a minimum itt már más, mint az egyetemi katedrán, a legújabb és innovatív technológia felhasználása pedig szinte már mindennapos elvárás.Mi az a Logitech Spotlight, mit tud és miért jó nekem?
A Logitech Spotlight egy speciális prezentációs eszköz, melynek segítségével a kivetített anyagainkat könnyebben és látványosan kezelhetjük. A készülék azonnal csatlakozik az USB-vevőegységen vagy a Bluetooth®-technológián keresztül. A legtöbb platformon plug and play módon használatba vehető, és az összes népszerű bemutató alkalmazással kompatibilis. Sőt, teljesen újratölthető és akár 30 méteres hatótávolsággal bír. Az alábbi három, fejlett mutató üzemmód közül választhat, aki belekóstol a Spotlight használatába:- Kiemelés: egy reflektorfény-szerű hatást jelenít meg a képernyőn
- Nagyítás: ránagyíthat a részletekre
- Digitális lézer: pontosan jelölhet meg információkat.