A palatáblánál mára több mindent kell hurcolni…
Sokunk számára még élő emlékek azok az olvasmányok, amelyekben a diákok egy szál palatáblával, esetleg néhány, bőrszíjjal összekötött füzettel és könyvvel, valamint néhány írószerszámmal indultak iskolába. Mára a helyzet ennél összetettebb, igaz, bizonyos szempontból – és a digitális eszközöknek hála – kezdünk visszatérni a minimális taneszközök világába. Emellett sok helyen biztosítanak mára szekrényt a középiskolákban, így nem kell napi 5-6 tantárgynyi holmit, vagy a délutáni edzés felszereléseit cipelni egész nap, na meg persze mindezek felett az élelmet, telefont, kulcsokat stb. Szembejöttek már megdöbbentő videók, milyen apróságokat hurcolnak a tinik az iskolába, mennyi smink cuccra (!!!) van szükség a túléléshez. De azért úgy hisszük, még mindig nem ez az általános középiskolás attitűd. Abban meg csak bízni tudunk, hogy az általános iskolás mosdókba még nem gyűrűzött be a rúzsozás. Egyszóval úgy gondoljuk, még mindig a könyvek, jegyzetek és atlaszok, valamint a sportoláshoz szükséges felszerelések teszik ki a hátizsákok nagyját. E sorok írója 2001-ben érettségizett, de már akkor is lehetőség volt “játszani” a táska méretével és fajtájával, egy egyszerű trükk, a kapcsos mappa segítségével. A cserélgethető lapoknak hála ugyanis sosem kellett mindig teljes füzetet vinni, sőt, ha az ember nem szorult segítségre az előző órák anyagából, csak friss papírt fűzött be a mappába. Üreset, vonalasat, négyzetrácsosat, ami épp kellett, vagy amit preferált. Persze egy szótár füzet azért mindig lapult a táskában, ahogy a földrajzra szükséges atlaszt és a különböző tantárgyak feladatgyűjteményeit, könyveit sem sikerült kiváltani. De már akkor létezett szekrény, úgyhogy nem feltétlenül kellett nagyobb hátizsákkal közlekedni egész nap. Nyilván a kisiskolásoknál még a füzet az úr, de nem árt felkészülni a villámsebességgel érkező jövőre is!Tipp a konfliktusmentes választáshoz!
Hiába a praktikum az első, a kinézet, az egyediség kifejezése nyilván központi szerepet játszik az önmagukat kereső tinik, de egyes esetekben az általános iskolások életében is. Így az iskolatáska kiválasztásakor érdemes értelmes kompromisszumra törekedni a gyerekeinkkel. Mert nem cél, hogy tönkretegyék a gerincüket, de az sem, hogy utálják az esetleg rájuk erőltetett hátizsákot. A méret kapcsán is érdemes átgondolni, milyen jellegű iskolába és órákra jár a gyerek, tudja-e tárolni napközben a holmija nagyját, vagy egész nap vele lesz minden? Ha van szekrénye, nem árt, ha a nagyobb, strapabíróbb táska mellett van kisebb zsákja, gym bag-je is, amivel kényelmesebben közlekedhet a szünetekben, felkapva a szekrényéből az becsengetés előtt a szükséges holmikat. Már ha elég összeszedett mindehhez. A kisebbek esetében ajánlott az egy napra mindent elnyelő táska, ügyelve azonban a súlyára és hát, valamint váll kialakítására. Hiába friss még a gyerekek teste, a deformációra már megértek. Az iskolai táskák kapcsán külön hasznosak a több zsebes darabok, külön fakk a jegyzeteknek, első zseb a kütyüknek, pénztárcáknak, rekesz az élelmiszernek. A nagyobbak számára vonzó, vállon átvethető táskák esetében limitáltabbak a lehetőségek, de ha a gyerek pl. nem visz magával minden nap ennivalót, viszont van nála laptop, táblagép, e-book olvasó, lehet, ez a verzió a praktikusabb.Azért “ne haljunk bele a szépségbe”, győzzük meg az önfejű utódot, hogy nem csak a szín és minta a fontos, de a hordozás is…Kütyük a suliban? Mértékkel, de igen
Nyilván ezzel kapcsolatban vannak a különböző tanintézményeknek szabályai, melyeket be kell tartani. Ettől függetlenül az okos eszközök jelenléte a gyerekeink életében fontos téma. Nem csak azért, mert kikerülhetetlen, de hasznos is. A kisebbek kapcsán az okos eszközök és az esetleges telefon a biztonságot szolgálhatja, erről hosszabban itt írtunk már! felelősségteljesebb gimisek esetében egy e-book olvasó, egy tablet, egy laptop igenis segítheti a tanulást, a kutatási kedvet, a fejlődést. Persze kell hozzá egy háttér és nevelés és egy érdeklődés is, hogy egy kamasz ne csak a közösségi és videómegosztó oldalakon lógjon. Bár egy gimis életében még nem olyan gyakori a könyvtárazás, a kutatás, mint egy egyetemistánál, előfordulhatnak olyan iskolai feladatok, vagy akár magán projektek, amihez kell a technikai háttérbázis. Ha az utódunk értelmes, azt is felfogja, nem a “youtuber” és “influenszer” jövőkép az, amire építenie kell. A technológiának pedig a szórakoztatáson felül értelmes haszna is van. Egy otthoni házi feladathoz anyagot gyűjteni, vagy akár vonatkozó, multimédiás hang- és videóanyagot legyártani hozzá éppúgy lehetséges és izgalmas, mint felvenni a legutolsó, értelmetlen internetes kihívás vonatkozó képkockáit. És ahogy arról már volt szó, az olvasás szabadságában pedig az e-book olvasók lehetnek a diákok – és persze bárki – hasznára. A zsebekben elférő giga-könyvtárak sokat alakíthatnak a gyerekeinken. Persze otthonról kell hozni a nyitottságot és érdeklődést és nem árt egy karizmatikus tanár sem, aki nem magolásra kényszeríti, száraz adatbázisokkal gyötri a diákjait, hanem élővé teszi a szakterületét. Használjuk ki a kor előnyeit és adjunk eszközöket a gyerekek kezébe, hogy hozzáférjenek a tudáshoz, hogy alkothassanak, offline és online is!Apróságok, amikről néha megfeledkezünk
Egy csomó kisebb tárgy van, amelyek meghatározzák egy diák életét, de nem ugrik be elsőnek olyan nyilvánvalóan, mint a táska vagy a laptop. Végig néztünk a MediaMarkt polcain és egy “villám” listát írtunk azokból a holmikból amikről lehet, elfeledkeznek a szülők a nagy bevásárlás során, hogy aztán több körben rohangáljon, különböző boltokba értük. Mivel mindezek egy helyen is elérhetőek, reméljük, levesszük a terhet a véghajrában mindenki válláról! Akciós és kiemelt kapcsolódó termékeinket ide kattintva is eléred!- íróasztali lámpa
- elosztók a különböző gépek, töltők és fényforrások számára
- számítástechnikai kiegészítők: egér, egérpad, billentyűzet, külső memória egységek, adathordozók
- power bank
- telefon és telefon kiegészítők a biztonság, a tartósság és a költséghatékonyság jegyében!
- számológép
- kulcstartó
- kulacs, ételhordó